BARCELONA – TARDIENTA; eficàcia informativa?

Entre les múltiples i variades mostres d’incompetència vistes per l’òrbita de, com es comença a conèixer popularment entre els aficionats del fòrum del Tranport Català (FoTraCat) “Renfomentadif”, hi una espècie que darrerament s’ha implantat per la maranya del surrealisme, en teoria, per fer callar una mica al “català emprenyat”, després de tot el que s’ha vist, sobretot ultimament. Aquesta espècie, és la dels informadors de RENFE. I criden l’atenció, perquè si paradoxalment han aconseguit una cosa, és que el mateix català emprenyat encara ho estigui més, ja que, seguint exactament la mateixa línia de l’empresa per la qual treballen, massa sovint fan de tot menys informar.

Sí sí… gracies a aquesta nova espècie, descobreixes coses realment autèntiques. Descobreixes coses tant impressionants com per exemple, que amb el servei reprès a mitges arran del desastre amb l’esvoranc de Bellvitge, i a on entre les modificacions que s’havien fet per a l’ocasió, el tren nocturn Estrella-Costa Brava (l’únic del dia que a part de Cervera de la Marenda, Portbou, Girona i Granollers, connecta Barcelona amb Madrid per via convencional i que fins a aquesta mateixa setmana i sota motius de sospitosa credibilitat n’havia restat simplement suspès el servei), i això sí, després de preguntar-me aquella dona, que si jo tenia bitllet (evidentment… vaig respondre que sí ^^) faria la seva entrada per la via 13 de l’estació de Sants. O per exemple, com es comentava pel mateix FoTraCat… que segons sembla, el proper tren amb destinació Eïvissa farà la seva sortida per la via 6. Amb un panorama així, puc arribar fins i tot, a disculpar a un conegut amic meu que, en certa ocasió va tenir un lapsus geogràfic al confondre Cervera, amb Cervera de la Marenda (Cebère pels amics).

El fet, és que el dissabte passat al matí, em trobava a la mateixa estació de Sants, fent temps per agafar el primer tren per tornar cap a casa (tornava de festa), quan a l’observar els horaris penjats dels serveis Regionals Lleida -Tardienta – Zaragoza, s’em va encendre la bombeta i s’em va acudir la possiblitat de posar-me a especular sobre possibles combinacions per fer una sortida Barcelona – Canfranc (en tren, evidentment) sense passar per Zaragoza, o el que és el mateix, anar de Barcelona a Tardienta, a on s’ajunten (o es bifurquen, depèn de com es miri) la línia convencional procedent de Barcelona i Lleida, amb la Huesca – Jaca – Canfranc, i el ramal d’Alta Velocitat Huesca – Zaragoza. Tema complicadet, ja que la pràctica totalitat dels trens que surten en aquesta direcció, van directes a Zaragoza, i a part dels Regionals que uneixen la capital aragonesa amb Lleida, en principi no hi ha més trens procedents de Catalunya amb parada a Tardienta.

Malgrat tot, em sonava que efectívament, SÍ que hi havia algun tren dels que anaven cap al nord de la península que hi feia parada. El fet és que entre les obres de l’AVE de Sants (per cert, Tardienta en el transcurs del mateix ramal Zaragoza – Huesca, també té parada de l’AVE -perdó… en ralitat tenen una xapussa com una catedral que se li ha otorgat elnom de parada-), i que fart de donar voltes com un zombie els peus em feien figa, i  en definitiva no vaig saber trobar els panells informatius amb totes les sortides i arribades de mitjana i llarga distància de l’estació de Sants, vaig acabar optant per anar a resoldre el meu dubte “confiant” en la demostradíssima eficàcia dels informadors repartits per els stands, amb l’uniforme aquell del McDonalnds en versió RENFE (bé… si a la imatge corporativa del McDonalds tenim l’amic Ronnie donant-nos efusivament la benvinguda, com a part de la recentment renovada imatge de RENFE Operadora, jo hi hagués afegit per si les mosques, a l’entrada mateixa de l’estació un ninot de la ministra Magdalena Álvarez -i ja posats, amb uns quants catalans emprenyats d’aquests per allà, però de carn i ossos fent-li una mica de vudú-). Mentre estava fent cua a l’stand, ingènu de mi pensava “Jordi, no ens posem nerviosos… que algun informador hagi enviat algú a la via 6 per anar-s’en a Eïvissa, no vol dir que sigui cap d’aquests… hostia tu!! Quina sort!! Cap d’aquests m’enviarà a la via 6!!”. A l’stand hi havia una dona que estava tota l’estona allà, i un home que anava i venia constantment. Quan em toca el torn, al plantejar el meu dubte, vaig optar per fer-me l’ignorant; sí… aquell moment tant fals en que se suposa que aquella persona al teu davant i amb convenciment, està fent bé la seva feina. El primer que va fer aquella dona va ser remetre’m als horaris Lleida – Zaragoza que ja havia vist una estona abans. Jo continuava en la meva línia ignorant; “i no hi ha cap tren directe de Barcelona a Tardienta?”. No. Em feien anar fins a Lleida per canviar de tren. Bé, tot i que sabia del cert que algun tren de llarg recorregut procedent de Barcelona feia parada a Tardienta, he de reconèixer que per un moment vaig arribar a dubtar sobre si és que potser aquesta s’havia suprimit. Vaig continuar burxant una mica: “a mi em sona que hi ha algun tren de llarg recorregut que hi fa parada… algun TALGO o algun Estrella…” ni puta idea. Ja veies a la parella d’informadors consultant en unes fitxes d’horaris amb una cara que semblaven estar-se dient:

– Tardienta? Què és això? Tardienta existe?

– Noooo… que era Teruel!

– Ah… que Tardienta està per Teruel?

– Noooo, Tardienta em sembla que és una marca de texans!

– Ah… Tardienta Jeans? llògic…

Total, que mentre l’home anava amunt i avall fent… ves a saber què, la dona em va despatxar amablement tot facilitant-me uns horaris de Regionals per anar de Barcelona a Lleida, per canviar de tren tot alegre, cofoi i ple de xerinol·la, amb el convenciment de que no hi ha connecció directa entre Barcelona i Tardienta (nena… mira tu quina sort… mira tu quina sort… quina sort que em donéssis aquells horaris, escolta… que si no… buff… ves a saber… mira, ves a saber què hagués escrit en aquest article).

Bé. Un cop acabat l’interrogatori vaig optar per comprovar personalment que efectivament no hi ha connecció directa entre Barcelona i Tardienta. Només que… com jo ja sabia, sí que n’hi havia i n’hi segueix havent: es tracta del TALGO Virgen de Covadonga Barcelona Sants – A Coruña / Xixón Cercanías, que surt de Sants a les 7’03 del matí, i arriba a Tardienta a les 10’08. I bé… amb tot això, el que em va portar a realitzar la consulta a aquesta gent, tenia a veure amb un viatget, que a saber si mai arribo a trobar la ocasió propicia, adequada, i perfecta per fer-lo, però mentrestant, aquests hipotètics informadors, igual que un dia s’els va passar per alt el “detall” que un tren sobre el qual feia una consulta, estava suprimit. O… que en aquesta ocasió, s’els ha passat per alt, un dels dos únics trens diaris que connecten Catalunya amb Galicia i Asturies. I tot això podria ser culpa seva, com podria ser culpa d’aquesta gent que està més amunt, que cobra dignament, i per culpa de qui, els informadors s’han de menjar diariament les ires del català emprenyat, tant de “moda” en els temps que córren. Amb tot això…els informadors ofereixen en molts casos informacions errònies, exactament de la mateixa manera que els panells informatius de Sants donaven una informació errònia (el mateix dia que vaig preguntar això del Costa Brava, el plafó informatiu també anunciava el pas d’aquest tren per la via 13)… i exactament de la mateixa manera que fins i tot a la pàgina oficial de RENFE, massa vegades o no s’hi facilita la informació correcta, o és massa difícil accedir-hi amb facilitat… o que en definitiva, massa sovint amb la RENFE en general, un està gairebé obligat a tornar-se aficionat a això dels trens per saber a quina andana has d’anar a agafar el tren que et portarà a la feina; com qui s’en vol anar a Tardienta…

Anuncis

Un pensament sobre “BARCELONA – TARDIENTA; eficàcia informativa?

  1. Welcome to enter (wow gold) and (wow power leveling) trading site, (Rolex) are cheap, (World of Warcraft gold) credibility Very good! Quickly into the next single! Key words directly to the website click on transactions! -152809184551337

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s